To top
19 feb.

Aventura mea in Palau – Part III

Peleliu Island Bloody Beach

Ultima parte a aventurii mele in Palau a inceput pe insula Peleliu, unde s-a dat una din cele mai importante batalii intre americani si japonezi in al II-lea razboi mondial.

Insula este plina de ramasite care amintesc de batalia sangeroasa. Tancuri ruginite, tunuri, dar si gaurile din muntele Umurbrogol,de unde se aparau japonezii.

Photos by Rares Pulbere

Peleliu Island World War II Palau Travel

Va povesteam in postul anterior ca am stat la Storyboard, un complex de 6 casute din lemn cu vedere la plaja. Locul este foarte bine ingrijit, mancare buna, dar seara este mai bine sa stati in interior pentru ca este plin de insecte, crabi si alte vietati.

Storyboard Hotel Peleliu Island Palau Travel

De fapt toata insula are plaje vii pe inserat. Nu va recomand sa va aventurati si va zic din experienta pentru ca am incercat sa vedem stelele de pe plaja, dar am renuntat imediat.

Cel mai frumos este sa descoperiti insula pe bicicleta. Are 13 km patrati si foarte putine drumuri principale, ceea ce face sa fie usor de explorat pe bicicleta. Restul insulei este o adevarata jungla si va recomand sa fiti prudenti, daca vreti sa incercati drumurile laturalnice.

Biking in Peleliu Island Palau Travel

Cele mai frumoase plaje sunt Honeymoon Beach si Bloody Beach.

Bloody Beach Peleliu Island Palau Travel

Honey Moon Beach Peleliu Island Palau Travel

La intoarcerea in Koror am ales sa venim cu barca si cu ocazia aceasta am vizitat multe puncte de interes din Palau. Snorkeling in The German Chanel, unde am vazut cele mai colorate si variate specii de pesti, tratament cu un namol alb, luat direct de pe fundul lacului Milky Way, dar si obisnuitele stopuri pe diferite insule pentru masa de pranz. Fiecare insula are ceva aparte si este o placere sa le descoperi.

Snorkeling in German Channel, Palau Island

Milky Way, Palau Island

Dupa aceasta aventura o zi relaxata si o plimbare la muzeu a fost bine venita. De fapt 2 muzee. Belau National Museum este cel mai vechi muzeu din Micronezia si are o gradina frumoasa in care te poti relaxa. Etipson Museum adaposteste tot felul de ramasite de pe insula pana la dinti de rechini, pe care de altfel puteti sa ii cumparati ca suveniruri.

No more water and beach for today! Just enjoying this small crowded #koror. Happy Monday!!!!

A post shared by Carmen Negoita (@carmennegoita) on

Iar seara am baut un cocktail la Palau Pacific Resort si am vazut cel mai spectaculos apus de pe insula.

Palau Pacific resort sunset in Palau Island

Si pentru ca in general am avut vreme foarte buna, insula ne-a lasat pentru ultima noastra zi aici, o „mica” furtuna. Ceea ce nu ar fi fost o problema, daca nu aveam un tur organizat pe Carp Island. Drumul cu barca pana acolo a fost relativ linistit, dar in momentul in care am ajuns s-a dezlantuit cerul. Chiar daca ploaia torentiala si vantul s-au oprit la un moment dat, ploaia marunta nu ne-a lasat sa ne bucuram prea mult de aceasta insulita superba. Este un loc superb si pentru cazare pus pe lista mea, in cazul in care o sa mai ajung vreodata in acest colt de lume.

Carp island Palau

Cu papucii lipaind prin noroi si cu o pelerina improvizata (pentru ca rochia mea albastra era uda toata) am facut un tur printre mangrove si milioane de cochilii de vietati, pana la plaja cu nisip alb si apa turquoise,  peisaje pe care le vezi doar in filme.

Mangrove Carp island Palau

Carp Island Plau

Pana la urma ziua nu a fost irosita total si am incercat sa ne bucuram de peisaj atat cat ne-a permis vremea.

Iar seara am incheiat-o apoteotic cu ciorba de liliac, care a facut inconjurul social media. Da, era scarboasa si nu as manca niciodata asa ceva. Rares inca traieste si zice ca are gust de rata, dar mai fada. Eu am sarit bucuroasa peste masa de seara si am ramas cu amintirile si cu multe povesti de la o masa mare plina de cehi si 3 romani. Aaa. Am uitat sa va spun ca am cunoscut 2 romani la capatul lumii, cu care am ramas prieteni.

Bat Soup Dinner Palau Island

Asta este frumusetea de a calatori. Descoperi oameni noi, culturi noi si te simti bogat dintr-o data.

Si cu aceasta energie pozitiva eram gata de 3 zile cu avionul, dormit in fund, plimbare in Taipei si intalnirea mea cu orasul Amsterdam.

Socul a fost destul de mare atunci cand treci de la 30 de grade la 4 grade, dar a meritat si este pe un wishlist extins.

Amsterdam Palau Island KLM

Nu stiu daca am reusit sa descriu in aceste 3 posturi, tot ce am experimentat in Palau, dar daca vreodata va doriti sa ajungeti acolo si aveti nevoie de sfaturi, nu uitati sa imi scrieti si va ajut cu tot ce stiu.