To top
21 mai

7 zile de vis in Egipt, cu Paralela 45

Îmi place să revin în locurile care mi se lipesc de suflet. Cea mai recentă revenire s-a întâmplat în Egipt, unde am fost prima data acum 10 ani, mai exact în Sharm el Sheik, escapadă despre care nu îmi aduc aminte însă foarte multe lucruri. Țin minte doar că am stat într-un resort și am vizitat 2-3 puncte turistice, cât să-mi deschidă apetitul, fără să apuc să explorez cum mi-aș fi dorit. E drept că fiecare etapă a vieții te face să îți dorești experiențe diferite în vacanță.

De această dată însă, am fost la polul opus, am vizitat tot ce se putea face într-o zi, de aș fi spus piua măcar de o plajă scurtă. Nu mă plâng, dar nici albă acasă nu aș fi venit. Pe lângă programul complex făcut de Paralela45, eu personal m-am ambiționat și am ținut pasul cu grupul, ca să văd cât mai mult. Am dormit în autocar, m-am trezit câteva nopți la 3-4 dimineața, doar ca să apuc să vizitez tot ce mi-am propus.

Sunt convinsă ca ați văzut deja story-urile mele, cu locurile superbe, dar o să vă fac o scurtă recapitulare, ca să aveți informații la cald la îndemână, în caz că plănuiți să calatoriți acolo. De asemenea, am făcut un folder pe Instagram, în Highlight, cu povestea completă. Și dacă încă aveați dubii, după ce veți vedea povestea integrală și în imagini, sigur veți pune Egipt pe un loc fruntaș în itinerariul locurilor de vacanță visate.

Noi am fost privilegiații care au deschis sezonul charterelor și am călătorit cu primul charter către Hurghada, însorita Hurghada. Cred că este cea mai apropiată destinație față de România, unde poți găsi temperaturi de peste 30 grade C în aprilie.

Am rămas impresionată încă de la momentul cazării, hotelul Stella di Mare fiind imens și conceput ca un orășel minunat la malul mării. Am început explorarea cu o vizită la acvariul din Hurghada, un loc excelent și pentru copii, cu o mulțime de specii de pești și un tub de sticlă fabulos. De asemenea, am văzut The port Grand Mosque, una dintre cele mai vizitate moschee din zonă. Interiorul și coloanele de la intrare sunt absolut spectaculoase.

Cea de-a 2 zi, pe care de altfel o așteptam de mult după iarna lungă avută, a fost croaziera pe Marea Roșie. Din păcate, vremea nu a ținut cu noi și a fost înnorat în majoritatea timpului. Prin urmare, ne-am bucurat de plimbare, iar unii mai curajoși au făcut snorkeling. Iahtul era decorat în stilul local, însă foarte modern și cu toate utilitățile. Și, deși eu am rău de mișcare, vreau să vă spun că a fost o experiență extrem de placută.

În cea de-a 3 zi, am început cu treburile mai serioase, anume întâlnirea cu guvernatorul Mării Roșii, cu care am povestit despre siguranța în zonă și planul lor de dezvoltare pentru turiști. Și pentru că tot am ajuns la acest subiect, iar cea mai întâlnită întrebare este dacă țara e sigură, vă spun cu toată deschiderea că eu personal nu m-am simțit nici o secundă în pericol. Este adevărat că în fiecare autocar am avut un reprezentant al securității cu noi, dar așa se procedează cu toate autocarele, tocmai pentru ca oamenii să se simtă în siguranță și să le fie mai ușor să treacă de punctele de control. După această experiență îmi doresc să iau o mașină și să fac acest traseu de una singură, în ritmul meu și îmi asum opririle la toate acele puncte de control. Cum a continuat ziua? Cu una dintre cele mai frumoase experiențe și anume plimbarea în deșert. Am început cu întrecerea între jeep-uri, care pentru iubitorii de adrenalină ca mine, a fost cireașa de pe tort. Nu pot să vă explic cât de tare ne-am distrat și am dansat pe muzică locală, în timp ce mașina cobora și urca acele dealuri. Iar view-ul unde ne-am oprit să facem poze a fost de vis. Am continuat cu vizita la beduini, unde am fost înconjurați de copii. Nu știu dacă ați văzut poza mea cu fetița în spate, dar a fost o experiență foarte amuzantă. După ce i-am învârtit pe rând, am stat puțin pe vine, ca să îmi revin din amețeală și m-am trezit cu cineva în spate. La început am tresărit, după care m-am amuzat copios și am învârtit-o, iar colegii mei au surprins foarte frumos acest moment. Este una din amintirile mele preferate și o poza pe cinste ca să îmi reamintească acest lucru.

Am mers cu cămila, cu ATV-urile, cu niște karturi foarte haioase de 2 locuri, deci pot să spun că am înghițit câteva kg de praf din dețert ☺. Glumesc. Am avut o eșarfă special concepută pentru acest tip de activități. Seara s-a încheiat apoteotic, cu o masă copioasă, e drept că eram lihniți și un show de dans și lumini.

Eiii…și de aici a început seria nopților cu somn puțin. După 4 ore de mers cu autocarul am ajuns în Luxor, vechea capitala a Egiptului, unde am vizitat Templul Karnak și templul Luxor (despre care vă povestesc imediat).

Cazarea a fost de fapt un hotel plutitor pe Nil, iar eu și Dana Săvuică am avut cea mai spectaculoasă terasă și priveliște în partea din față a vasului. Dar m-am bucurat foarte puțin de ea, pentru că între vizite nu ne-a rămas foarte mult timp, iar a doua zi la ora 3 ieșeam din hotel, ca să prind răsăritul de la înălțime. Plimbarea cu balonul cu aer a fost pentru mine un alt moment, gen 100 de lucruri de făcut în viața asta. Printre filmări și poze am încercat să admir peisajul și să mă încarc cu toată povestea locului, pentru că ce vedeam de sus erau practic mii de ani de istorie.

Tot ce am văzut de sus la 5 dimineața, am avut ocazia să văd și de jos pe zi, și anume Valea Regilor, cu celebrul mormânt al lui Tutankamon, precum și templul lui Hatsepsut.

La întoarcerea spre Hurghada am dormit tot drumul, pentru că urma o altă călătorie de 6 ore dus și tot atâtea întors către și dinspre Cairo, care nu era în plan inițial, dar am renunțat rapid la plajă ca să vedem piramidele, pe care le admirasem mereu doar în poze. Nu am putut rata nici Sfinxul, institutul de papyrus, unde mi-am scris numele în limba veche, fabrica de parfumuri, dar și Muzeul de Egiptologie, unde am văzut cea mai frumoasă colecție de bijuterii (tezaurul lui Tutankamon), pe care sincer le-aș purta și astăzi, la cât sunt de spectaculoase și bine întreținute.

Ultimele 2 zile au fost mai liniștite, așa că am furat câteva ore de plajă, la hotelul Pharaoh Azur Beach Resort, am vizitat o oază de verdeață numită El Gouna, un fel de mic orășel verde în mijlocul deșertului și, bineînțeles, am încercat să gustăm puțin și din viața de noapte din zonă.

Întotdeauna mi se pare că imaginile și cuvintele nu sunt de ajuns să redea frumusețea unui loc, pentru că trebuie să simți energia acelui loc și Egiptul nu duce lipsa de aceasta energie, credeți-mă. Am avut senzația că ce știam de prin Biblie sau am citit în cărțile de istorie de-odată fac mai mult sens și nu au rămas la stadiul de povești.

Top 5 cele mai instagramabile locuri din Egipt

Din cât am reușit eu să vizitez, am făcut un top al locurilor în care pozele ies superb, iar numărul turiștilor care se înghesuie sa scoată un cadru perfect este foarte mare.

1. Piramidele. Încă de la 8:30, când am ajuns noi, locul era plin de oameni care se chinuiau să prindă Piramida lui Keops fără prea multă lume în jur. Și pentru mine a fost o adevărată provocare. La mică distanță însă, este un loc unde puteți face un cadru superb cu cele 3 piramide. Cred că locul este spectaculos și la apus, dar din păcate la ora aia eram deja înapoi spre Hurghada. La Sfinx însă se monta o scenă și nu am reușit să scot nici un cadru din față cu acest colos.

1. Templul Karnak. Am stat mult să mă gândesc dacă să pun acest templu pe locul 1 sau nu, dar piramidele sunt mult mai cunoscute asa ca au avut întâietate. Dar vreau să vă spun că în acest loc am avut starea aceea totală de întoarcere în timp, în care aș fi vrut să mă așez și să privesc coloanele imense și lumina care se propagă printre ele. Un spectacol pe care nu aș putea să vi-l descriu în cuvinte și pe care trebuie să îl puneți pe lista aia de dorințe. Pe lângă toate acestea, lecția de istorie, povestită de ghidul nostru expert, Nur, a făcut să îmi doresc să revin aici de încă câteva ori și să aprofundez totul.

1. Templul Hatsepsut. Dacă mă vedeați cum m-am chinuit să pronunț corect acest nume și să îl țin minte, ați fi râs cu lacrimi. Dar acum nu o să-l mai uit. Mai ales că doamna a fost singurul Faraon femeie. Au încercat urmașii ei să îi șteargă numele din istorie, dar a reușit să treacă proba timpului prin templele pe care le-a lăsat în urma ei. Nu este un templu atât de vast ca și Karnak, dar intrarea este cea mai somptuoasa. Am avut ocazia sa îl vad in toată splendoarea din balonul cu aer și pot să vă spun ca este impresionant.

1. Templul din Luxor. De dimensiuni mai mici, dar destul de spectaculos, acest templu construit în cinstea zeului Amun, era legat în antichitate de templul Karnak. Încă se lucrează sa se reface legătura dintre cele 2 temple. Aici am văzut cel mai spectaculos apus, dar lumina nu m-a ajutat foarte tare, ca să scot cu telefonul acele cadre superbe, pe care mi le doream. Templul este luminat și se poate vizita și seara; dacă aveți un aparat profi și pe cineva care să știe să îl mânuiască, cu siguranță o să faceți o serie de poze de revista.

1.  Deșertul Sahara. Acele întinderi spectaculoase de nisip și munți golași, acea liniște perfectă, pe care uneori am acoperit-o cu muzica, mi-au dat o stare de meditație pe care rar o experimentez. Și da, niște cadre minimaliste perfecte, eu fiind singura pată de culoare.

Enjoy the pictures!

Câteva tips-uri pentru călătoria în Egipt.

• cumpărați-vă cartelă de telefon din aeroport, pentru că este mai ieftină și așa o să aveți tot timpul internet
  • luați cu voi o eșarfă sau mai multe, pe care să le aveți cu voi în excursii. Vă protejează în primul rând de soare, dar vă este utilă și la întrarea în anumite obiective turistice.
  • nu uitați crema cu protecție solara mare, pentru ca aici am văzut cel mai puternic soare. Trebuie să vă puneți și pe mâini atunci când purtați tricou, pentru că riscați să vă ardeți fără să vă dați seama.
  • Nu încercați să negociați cu comercianții de la piramide, pentru că nu mai scăpați de ei.
  • Totul se negociază, dar la tarabele organizate
  • Încercați să schimbați banii în lire egiptene, pentru că puteți stabili prețul altfel decât în dolari

Pentru mai multe detalii, știți unde să mă găsiți în privat și că răspund cu drag la orice întrebare legată de destinațiile vizitate, iar pentru oferte cei de la Paralela45 au o gamă largă de trasee și hoteluri. De asemenea, au un super concurs în această perioadă. Vă las linkul AICI.

Până la o nouă experiență, v-am pupat!